San Francisco

kknnn
Tiden springer iväg men jag har det underbart här och nu blir ni återigen delaktiga i vad jag har gjort denna helg.
Igår, lördag var jag och Misti, min host mamma och tittade på Balklänningar. Hittade en som jag gillade väldigt mycket som om jag har tur kan bli min imorgon. Jag och några av kompisarna i klassen var på bio igår kväll och såg source code, en bra men skum film. Mellan balklänningsshoppingen och bion hade vi 2 timmar att spendera så jag Juan och Misti åkte till ett golv ställe där vi stod och sköt bollar (bildbevis ovan) - jag är imponerad på mig själv för fick in några bra slag och tro mig de var imponerad att jag träffade bollen.
Söndagen spenderades i San Francisco och OMG vilken underbar stad, jag blev förälskad. Det var jag och hela min familj som åkte dit tillsammans med Emma, en kompis från min klass. Först fick vi en tur i bilen och vi såg vattnet och alla extrema byggnader som finns i staden. Vi gick omkring i staden hela dagen och kollade på alla sevärdheter som finns att se, kollade i några butiker men shoppade ingenting alls. Dagens mission var inte shopping. Vi vandrade in till Chinatown och det var som att byta land och världsdel allt var annorlunda. När vi åkte hem därefter åkte vi igenom det "riktiga Chinatown" vilket var där chineserna lever, vi var mer i den turistvänliga delen av Chinatown.
Vi gick in i en mörk gränd i Chinatown där de tillverkade - fortune cookies" vilket var coolt och vi fick smaka på en helt nybakad kaka, personligen tycker jag inte att de smakar någonting alls men det var coolt. Vi köpte på vägen till SF bagels och det var bland det godaste jag har ätit här so far, de var grymma. Till middag åt vi glass på ett ställe på vägen hem, hembakad glass med grädde och karamell sås mums!
San Franciscos kurvigaste väg och tro mig den var kurvig. Vi åkte ner med bilen och gick därefter ut för att leva ut och vara de turister som vi verkligen är och tog lite bilder.
Chinatown 
Golden Gate bridge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0