2012.04.24

Klockan var ställd på 06:30 för att idag åka med Mich till hennes skola och sminka modellen som hon skulle använda i dagens fotning. Detta var första gången jag skulle sminka någon som jag aldrig träffat innan och första gången jag verkligen behövde lyckas haha. Sminkat många gånger här men de flesta sminkningarna (nästan alla) har varit inför en utekväll och då är det ingen som tänker på hur rougen ligger eller om jag skuggat in kindbenen tillräckligt eller hur denna sminkningen vill se ut i profil. Var nervös måste jag säga men vi kom dit och kort därefter anlände modellen. Hon var väldigt väldigt trevlig så jag bara körde på med sminket och gjorde en svart sotning på ögongen och så använde jag bronzer eftersom dagens fotning skulle äga rum på en strand. Sminkningen gick väldigt smidigt och smärtfri, hon hade fräknar vilket var en litet utmaning men jag blev väldigt nöjd och stolt över resultatet. Nästa vecka ska jag hjälpa Mich en gång till och sen skall jag även hjälpa Kristina och sminka Maria så fullt upp här nu. Gillade stranden som vi var på hela dagen och solen sken hela dagen så var en väldigt bra dag.





'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0