2012.02.29

Idag var det andra dagen i make up kursen som jag tar här. Ca 3 timmar i veckan och är totalt 8 veckor. Väldigt väldigt roligt och intressant varje gång och de som håller i kursen är grymma verkligen lär mig så otroligt mycket som jag inte ens visste man kunde lära sig haha. Första gången gick vi igenom mycket hygien och hur man hanterar en kund och så avslutade vi den gången med att lära oss ögonbryn och noppra och fylla i dem med färg. Jag blev ihopparad med en 18 årig tjej som heter Claudia och hon är väldigt trevlig så tisdagskvällarna är veckans favorit nästan. Idag gick vi igenom ansiktsform, fundation, concealer, puder och skuggning och higlightning. Väldigt mycket information och trick och knep för hur man får till det. Vi börjar alltid med att de visar oss hur de gör och sen skall vi göra det på varandra och det är otroligt hur mycket ja förstår när vi väl skall sminka varandra. Nästa vecka skall vi gå igenom ögonskugga och det skall bli extra roligt. Snart kommer vi att få sätta ihop en hel sminkning på varandra. Än så länge har vi gjort en sak och så slutar vi men snart får vi helheten. Fick även reda på att jag har 10% rabatt på M.A.C så jag lär ju gå dit någon dag i veckan och kolla vad de har att erbjuda haha. Bjuder på två bilder hur de ser ut i lokalen som vi är i. Inte de roligaste bilderna men kommer andra nästa vecka

Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt att du stortrivs på kursen :)

2012-02-28 @ 19:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0