Catching up

Hallåå hallåå!
Börjar med att be om ursäkt för denna dåliga uppdatering skall genast bli bättre men till mitt försvar kan jag säga att dessa två dagar som passerat har varit väldigt händelserika.
Börjar från början. Inga problem att flyga själv! Men att göra en flygresa på över 30h där man spenderar 10 h på två flyg är inget att rekommendera. Det var lätt värt det idag när jag sitter här och skriver men vissa stunder under flygresan började man fundera på vad man gett sig in på. Singapores flygplats var ett ställe som inte går att beskriva och som inte kan återvisas med bilder. Ett ställe man måste uppleva.
Landade 12.15 i Auckland och gick väldigt smidigt genom tullen och att hämta mitt bagage och innan ja ens insett att jag befann mig på Nya Zeelänsk mark mötte Michelle upp mig. Det var väldigt roligt att se henne för då insåg jag att jag nått mitt mål men det kändes inte att hon vart här i ett halvår utan var helt normalt att se henne :)
Vi åkte direkt och skrev på kontraktet till lägenheten som ni ser på bilderna nedan. En stund senare befann vi oss i vad som skulle bli vår lägenhet vilket ingen av oss kunde smälta riktigt då. Vi bestämde oss direkt för att vara ambitiösa så gick ner mot staden. Vi har 5 min till början av den stora shoppinggatan och ca 100 meter till bion och IMAX:en vilket är ett perfekt läge. Jag köpte mig en kudde och vi åkte ut till Albany och hämtade Michelles saker. Albany låg på andra sidan bron från staden och nu var vi omringade av grönt och inte höghus vilket var spännande då det fanns väldigt mycket att se på. Jag har än idag inte full koll på placeringen av allt och hur man hittar överallt.
Igår spenderade vi i stort sett sig hela dagen med att städa och fixa lägenheten. Jag packade upp mig väska och mitt rum börjar kännas som mitt. Vi var i omgångar och handlade saker hit samt mat så att vi kunde fylla upp vårt kylskåp. Skypade även med min underbara familj!
Idag åkte vi till Albany igen för att hämta de sista sakerna sen har vi spenderat tid i vår lägenhet. Känns fortfarande skumt men det är underbart! Vädret har varit väldigt bra, och har gått omkring i T-shirt alla dagar och idag gick jag även omkring i shorts. Nu skall vi vandra vidare antingen ett nytt inlägg ikväll eller så kommer det en annan dag...

Kommentarer
Postat av: Lena Liljeström

UNDERBART <3 Ni kommer att leva sånt toppenliv nu att ni inte ens vill hemåt sen i Juni,, hihi..

Ni kunde ju inte påbörjat detta bättre, superb med den lägenhet som Michelle har fixat ju <3Bra att ni fixar o trixar så att ni snart kan börja känna att det är ert egna hem nu för ett tag... KRAAAAM

N J U T - tiden kommer gå galet fort,, fast ngt som jag är avundsjuk på är SOLEN skicka gärna hit den när ni sover hihi.. KRAMis hälsa Mich...

2012-01-15 @ 08:51:01
URL: http://thiisbloggiis.blogg.se/
Postat av: Annelie

Tänk att du är där nu efter flera månaders planering hadet så roligt kram

2012-01-15 @ 09:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0