2012.04.06

Torsdag kväll spenderades i den bilen som skulle ta oss uppåt i landet och till Bay of island, Paiha, där vi skulle bo i 4 nätter. Jag var väldigt förväntansfull eftersom jag inte varit utanför Auckland och hade hört att det skulle vara väldigt fint. Vi kom fram vid 11 på kvällen så blev en kvällsmacka efter att vi hade checkat in på ett mindre trevligt vandrarhem och sen blev det sängen för att orka upp tidigt dagen efter för massa äventyr.

Fredag: Vi gick till informationscentret för att lista ut vad vi skulle göra under dagen och kommande dagar så slutade med att vi åkte och besökte Russel som var en väldigt liten och gammal stad och där i det lilla samhället fanns NZ första kyrka som vi var inne och besökte och jag kan ju säga att jag har varit inne i nästan alla kykor i sthlm och väldigt många i Italien som är extrema och mastodanta medan denna kyrka var i ett trähus lite skumt och väldigt icke-kyrkligt. Vi åkte tillbaka till Pahia och besökte informationscentret igen sen bestämde vi oss för att besöka ett vattenfall och åka och bada i "hot-springs mud pools" Helt underbart. Skabbigt ställe och skum lukt men var helt underbart. Var som att sitta i en bubbelpool fast med helt rent (smutsigt) källvatten. I vissa pooler fanns det lera på botten så man geggade in sig och så blev det som en mask som man sedan tvättade bort. Underbar känsla!

'
Jag och annie på båten till russel

Vattnet var väldigt fint

Första kyrkan i NZ

Hotsprings




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0