2012.04.21

I torsdags var det sista dagen med bartenderkursen och jag och Maria träffades tidigt den dagen för att lära oss alla recept och allt annat som vi var tvugna att kunna till det praktiska och teoretiska provet som var på kvällen. Var väldigt nervös när jag satte mig där men så fort jag öppnade provet så kände jag att det kändes bra. När det var min tur att gå upp bakom baren och börja blanda drinkar kände ja att hjärtat började hoppa lite till eftersom allting var tvunget att vara perfekt och så men hade tur för fick 3 lätta drinkar - illusion, vodka and pineapple juice och vodka sunddown och fick full pott på mina drinkar yay! Efter provet var det bestämt att alla som ville kunde gå ut sen så jag och Maria gick ut tillsammans med väldigt många andra människor från kursen och hade en väldigt rolig kväll.

Lördagen spenderades på ett cafe med maria och anna och sen handlades det mat för hade bestämt mig att bjuda michelle på lite svensk mat så gjorde köttbullar potatismos och brunsås och måste säga att jag var väldigt nöjd med maten och det var väldigt gott! Vid 7 tiden började jag sminka mig och sen ramlade folket in här efter 8 och jag sminkade både michelle, maria och kristina den kvällen vilket alltid är väldigt roligt :) Förfesten började och vi hade en väldigt rolig kväll. Vi gick till Lenin och dansade till väldigt bra musik. Igår vaknade man till liv först vid halv 2 tiden och då blev det en eftermiddagsglass med michelle och anna nere vid hamnen typ. Har haft en väldigt bra helg med andra ord! Nu är det bara 8 veckor kvar här och jag känner att det är lite panik för känner för stunden att jag har det väldigt bra här och vill inte hem hahaha.





Kommentarer
Postat av: Mamma din

Nu du ... blir jag glad att få se lite bilder o text... mm... ta nu för vana att skriva några rader <3

2012-04-23 @ 09:56:08
Postat av: annelie

Åh vad roligt att läsa om allt du varit med om jättekul. kramkram

2012-04-24 @ 06:45:41
Postat av: annah

Hahaha michelle gör the drinkingfinger xD haha trodde jag var the one and only på den fronten haha

kliiink

2012-05-17 @ 03:45:43
URL: http://www.annahpaulina.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0