2012.03.06

Tisdag och det betyder att veckorna går väldigt fort och det är dags för ytterligare en dag på make up utbildningen. Det är underbart och jätte jätte roligt stormtrivs där verkligen. Dagens lektion var ögonskugga, eyeliner och mascara. De började med att förklara att vi skulle lära oss en väldigt neutral och vardaglig sminkning och sminkningen som hon visade oss att vi skulle "göra" var extremt vardaglig och neutral. Tror alla resultat blev mer mörka och mer ögonskugga och färg eftersom vi alla ville att det skulle synas. Vi fick lära oss en teknik som jag aldrig använt innan och som man kan göra mycket färg med samt lite och vi fick lära oss hur man skuggar färgerna. Eyeliner och mascara hade de ingenting att säga till om som jag inte redan visste men det var väldigt roligt men svårt. Blev nöjd med resultatet på min modell men kan ju säga att färgen blev stark men skuggningarna var fina så alltid något positivt. De sa dock att det är bra att kunna göra en neutral sminkning för många "kunder" kan efterfråga det för att veta hur de skall sminka sig vardagligt och då är det bra att inte göra för mycket. Nästa vecka skall vi gå igenom rouge, läppar och ansiktsformer. Spännande spännande. Bjuder på bilder som jag tog. På ena ser ni tjejen som jag sminkar och som alltid sminkar mig, Claudia sen är det bilder på lokalen, sakerna vi använde, ett andra människor som är med på kursen och byggnaden :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt.. du sköter dig liiite bättre med bloggen nu gums <3 kramizz mamma

2012-03-07 @ 21:50:07
Postat av: annelie

ja det är verkligen spännande att läsa vad du lär dig hela tiden, jag är gärna sminkdocka när du kommer hem :D bamsekram

2012-03-09 @ 06:41:47
Postat av: Anonym

Du har flera sminkdockor när du kommer hem :)

2012-03-09 @ 11:10:52
Postat av: Anonym

lokalen ser ju värsta proffsigt ut ;D

2012-03-25 @ 07:30:27
URL: http://anniegoransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0