Onsdag 4 Maj

Vaknade upp på morgonen och var lagom trött för kunde inte sova för tyckte sängen var jätte obekväm, tur det bara var en natt. Det var fint väder och sol så dagen spenderades mestadels på stranden och solade vi badade även i havet och såg även delfiner i havet. Framåt eftermiddagen samlades klassen för vi skulle hoppa in i vår buss igen och ta oss ner till LA. Bussresan gick bra och vi kom fram till LA och vi skulle tydligen på det välkända stället Venice beach. Jag hade aldrig hört talats om det innan men det var tydligen känt fick jag höra och då trodde jag det betydde att det var ett fint ställe men fyfan rent ut sagt. Vi anlände på kvällen och det var uteliggare överallt och hostellet låg i ett slumområde så jag var seriöst rädd när vi strax efteråt skulle ut på gatorna och leta upp en restaurang. Hostellet var inte det bästa men det var helt okej.

Tisdagen 3 Maj

Bussresan fortsatte och nästan hela dagen spenderades i bussen för det tog väldigt lång tid. Vi stannade vid hearst castle och det var enormt vad stort och vackert det var. Finns inte så mycket att säga om dagen eftersom bussresan tog typ hela dagen men vi anlände till Santa Barbara och detta hostellet var väldigt dåligt jämfört med förra natten men det är bara en natt. Vi åt lunch ute igår och det var mycket gott :)
bilder från hearst castle.

Måndag 1 Maj

Resan fortsatte idag söderut mot Carmel. Tror vi satt ca 3 timmar i bussen tills vi anländer till Monterey, där vi skall spendera 1 natt. Alla blev positivt överraskade av rummen i Monterey för vi bodde på ett amerikanskt inn. Det betyder att alla rum hade en dörr ut, nästan som lägenheter och vi bodde bara 3 i mitt rum, jag, bea och lotta men alla tjejer var inne i vårt rum på kvällen och vi avslutade dagen på bästa sätt. Direkt när vi hade lämnat väskorna i rummet tog vi bussen till Carmel och kollade den lilla staden och var på stranden och blev även en gemensam middag där med. Vi åkte 17 -miledrive och husen som var placerade där var gigantiska, helt insane men utsikten över vattnet var lika dan.
Ett berömt träd

Söndag 1 Maj

Sista dagen i San Francisco och den spenderades till att shoppa med eftersom jag var på jakt efter en vit student klänning men kom dessvärre hem utan någon. Shoppade inte så mycket utan vi gick mest omkring i butikerna. Dagarna i SF sprang verkligen iväg och vi hade på morgonen bestämt att vi skulle äta gemensam kvällsmat alla i klassen och det blev på den välkända restaurangen - the stinking rose - en restaurang med väldigt mycket vitlök. Beställde kyckling och potatismos och det var faktiskt gott. På kvällen packade alla sina väskor för imorgon bar det av på highway 1 mot Carmel.

Jag med San Francisco i bakgrunden

Lördag 30 April

Hade sovit dåligt under natten på grund av den låga standarden på vandrarhemmet vi hade hamnat på. 10 tjejer delade rum i 3 nätter så golvet var fullt av resväskor och våningsängarna var i okej standard. San Francisco var en grym stad som jag bara älskade och hela lördagen spenderades med att shoppa på union square - shopping distriktet. Shoppade b la shorts och en till bikini.
På kvällen åkte vi till alcatraz, fängelset för de mest kriminella män förr i tiden. Vi åkte färga dit eftersom fängelset ligger på en ö men det var väldigt intressant. Vi fick var sin musikspelare med guidad tour från vissa av fångarna och av ledarna, man levde sig in så det var även lite äckligt.
Alcatraz

Fredag 29 April

En sista bild på min underbara familj! :)
En av de sorgligaste och jobbigaste dagarna i mitt liv för detta var dagen då jag var tvungen att lämna min underbara familj, mina 5 veckor i Santa Rosa var idag färdiga och resan begav sig söderut. Tiden hos familjen var helt underbar och går inte att beskriva i ord men jag kan lova att jag kommer tillbaka och tror även att de kan tänka sig hälsa på mig i Sverige en dag.
Fredagen spenderades på 2 företagsbesök, handelskammaren och google och jag var lite besviken på google. Det var ingen arbetsplats utan en lekplats. Alla anställda hade otroliga fördelar som google bidrog med.
Kvällen spenderades på en Italiensk restaurang i Italian town, San Francisco och pastan var ljuvlig.