2012.04.08

Söndag. Denna dagen var en av de bästa dagarna i mitt liv. Så sjukt mäktiga saker som vi såg och gjorde. Dagen började med att vi ställde klockan alldeles för tidigt för att hoppa på en buss som skulle ta oss till cape reinga - NZ Längst upp i NZ. Var många anhalter vi stannade på och vädret var underbart och stämningen på topp. Vi började med att äta frukost på ett café, sen besökte vi en historisk park om massa träd och sen åkte vi mot Cape Reinga och såg det kända fyren, avståndskylten och mötes platsen för haven. Så otroligt stort och mäktigt haven så var underbart att vara där. Var där typ 30 min tog lite bilder och sen åkte vi vidare mot 90 mile beach - en strand som är x antal mil lång. Före vi kom fram till 90 mile beach anlände vi till massa sanddynor där vi skulle göra sand boarding. Satt i bussen och så såg man sandynor som man ser skidbackar i fjällen. Var så otroligt coolt och så gick de igenom hur man skulle göra för att inte skada sig sen var det bara att klättra upp mot toppen med sin bräda och lägga sig på mage och glida neråt och såå roligt! Vi var rikigt högt upp så var ett helvete att gå men så värt det när du fick åka neråt. Därefter åkte vi mot 90 mile beach vi hoppade av tog lite kort sen åkte bussen tillbaka till vårt vandrarhem. Påväg hem stannade vi vid en fiskrestaurang där vi åt fish and chips som jag ännu inte hade prövat och var väl sådär haha men stället var helt super mysigt!